Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-07T19:16:51+01:00
Przyspieszenie = przyrost prędkości w czasie

a=V/t
a=(100km/h)/15s=(28m/s)/15s = 1,87m/s2
8 3 8
2010-01-07T21:37:37+01:00
Dane:
Prędkość końcowa: vk = 100 km/h
Prędkość początkowa: vp = 0 km/h
Czas: t = 15s

Szukane:
Przyspieszenie: a = ?

Rozwiązanie:
vk = vp + a * t
a * t = vk - vp
a = (vk - vp) / t =
= (100 - 0) / 15 ((km / h) / s) =
= 100 / 15 (km / (h * s) =
= 100 / 15 * (1000 m / 1 km) * (1 h / 3600 s) (km / (h * s)) =
= 100 / 15 * 1000 / 3600 (km / (h * s) * m / km * h / s) =
= 100000 / (15 * 3600) (km * m * h / (h * s * km * s)) =
= 100000 / 54000 (m / (s*s)) =
= 50 / 27 m/s²
9 2 9