Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-07T19:35:41+01:00
1. METAL + NIEMETAL ----> SÓL
2 Na + Cl2 ----> 2 NaCl

2. METAL + KWAS ----> SÓL + H2
2 Na + 2 HCl ----> 2 NaCl + H2

3. TLENEK METALU + KWAS ----> SÓL + WODA
Na2O + 2 HCl ----> 2 NaCl + H2O

4. ZASADA + KWAS ----> SÓL + WODA
NaOH + HCl ----> NaCl + H2O

5.SÓL + METAL ---> NOWA SÓL + NOWY METAL
2 Na + MgCl2 ----> 2 NaCl + Mg
5 4 5
2010-01-07T19:44:11+01:00
NaOH+HCl=NaCl=H2O
2HCl+Na2CO3=2NaCl+H2CO3
2Na+Cl2=2NaCl
2Na+2HCl=2NaCl+H2
Na2O+2HCl=2NaCl+H2O
3 4 3