Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-07T19:35:32+01:00
1. METAL + NIEMETAL ----> SÓL
2 Na + Cl2 ----> 2 NaCl

2. METAL + KWAS ----> SÓL + H2
2 Na + 2 HCl ----> 2 NaCl + H2

3. TLENEK METALU + KWAS ----> SÓL + WODA
Na2O + 2 HCl ----> 2 NaCl + H2O

4. ZASADA + KWAS ----> SÓL + WODA
NaOH + HCl ----> NaCl + H2O

5.SÓL + METAL ---> NOWA SÓL + NOWY METAL
2 Na + MgCl2 ----> 2 NaCl + Mg
14 3 14
2010-01-07T19:36:56+01:00
1)2HCl + Na2O => 2NaCl + H2O
2)2HCl + 2Na =>2NaCl + H2
3)HCl + NaOH => NaCl + H2O
4) 2Na +Cl2 => 2NaCl
5)Na2CO3 +2HCl => 2NaCl + H2C03

11 3 11