Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-07T19:34:23+01:00
Mr1=200g
cp1=20%
mr2=100g
cp2=10%
ms1=?
ms2=?
cp3=?

Cp=ms/mr*100%
ms=Cp*mr/100%

ms1=20%*200g/100%=40g
ms2=10%*100g/100%=10g

cp3=(ms1+ms2)*100%/(mr1+mr2)
cp3=50g*100%/300g
cp3≈16,7%
2010-01-07T19:35:51+01:00
Najpierw obliczmy mase sub pierwszego roztworu.
20%=m(sub1)/200g * 100%| :100% , * 200g
m(sub1)=40g
Teraz druiego
10%=m(sub2)/100g * 100% | :100% , * 100g
m(sub2)=10g

Teraz mieszamy

Cp=(40g+10g)/(100g+200g) * 100%
Cp= 50g/3g %
Cp ~16,67%