Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-07T19:33:00+01:00
A)90stopni
b)30stopni
c)240stopni
dlatego że każde pięć minut ma 30stopni
1 5 1
2010-01-07T19:35:53+01:00
Pełny obrót=360
kwadrans 15min/60min=1/4 peLnego obrotu czyli 360*1/4=90
5minut 5/60=1/12 prłnego obrotu czyli 360*1/12=30
40 minut 40/60=2/3 pełnego obrotu czyli 360*(2/3)=240
1 5 1
2010-01-07T19:41:24+01:00
Wiemy, że w ciągu godziny obróci się o 30 stopni (bo chodzi o godzinową, a nie minutową) więc w ciągu pół godziny o 15 stopni, w ciągu 10 min o 5 stopni, więc w ciągu 5 min o 2,5 stopnia.
Jeśli wiemy już, że obróci się o 2,5 stopnia w ciągu 5 min, to wystarczy mnożyć: w ciągu kwadransa o 7,5 stopnia, a w ciągu 40 min o 20 stopni.