Maciek sprząta swój pokój tylko(niestety)w sobotę.W pierwszym tygodniu wiosny robił to przez 2 godz. i 17 min.Tydzień później ta sama praca zajęła mu 1 godz. i 5 min.,a w następnym tygodniu sprzątnął pokój w 1 godz. i 32 min.Ile średnio czasu zajęło Maćkowi jedno sprzątanie?

2

Odpowiedzi

2010-01-07T19:36:49+01:00
2h17min=137 min
1h 5min=65 min
1h 32min=92 min
137min+65min+92min=294min
średnia: 294min:3=98 min=1h38 minut
Odpowiedź: Jedno sprzątanie zajęło Maćkowi średnio 1 godzinę i 38 minut.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-07T19:37:23+01:00
2 godz. 17 min.= 137 min. - pierwsze sprzatanie
1 godz. 5 min. = 65 min- drugie sprzatanie
1 godz. 32 min.= 92 min- trzecie sprzatanie

(137+65+92):3=294:3=98 min= 1 godz. 38 min.

Odp. Średnio zajmuje mu to 1 godz. 38 min.
1 5 1