Odpowiedzi

2010-01-07T19:42:02+01:00
Kwas mrówkowy - HCOOH 46g/mol
Kwas octowy - CH3COOH 60g/mol
Węgiel - 12

Kwas mrówkowy
12/46*100% = 1200/46 = 26%

Kwas octowy
24/60*100% = 2400/60 = 40%

Odp : Kwas octowy ma większa zawartość węgla.
2010-01-07T19:42:43+01:00
Kwas octowy
24/60*100% = 2400/60 = 40%
Kwas mrówkowy
12/46*100% = 1200/46 = 26%
kwas octowy ma większą zawartość %

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-07T19:46:45+01:00
Który z kwasów, mrówkowy czy octowy, ma większą zawartość procentową (% masowy) węgla? zapisz obliczenia

kwas mrówkowy - HCOOH
M kwasu = 1u*2 + 12u*1 + 16u*2 = 46u
M węgla = 12u
Zawartość węgla - 12u/46u = 6/23 = 30/115

kwas octowy - CH₃COOH
M kwasu = 1u*4 + 12u*2 + 16u*2 = 60u
M węgla = 24u
Zawartość węgla - 24u/60u = 2/5 = 46/115

30/115 < 46/115

odp. Kwas octowy ma większe stężenie węgla niż kwas mrówkowy.

mam nadzieję że dajesz najlepszą ;)
3 4 3