Odpowiedzi

2010-01-07T19:42:44+01:00
360/60 = 6

Aby skonstruować taki kąt należy posiadać cyrkiel.

Wybierz sobie dowolną wielkość koła (najlepiej dużą by łatwiej się rysowało) Załóżmy, że rozpiętość cyrkla dasz 5cm.
Narysuj koło po czym tą samą rozpiętością z dowolnego miejsca na obwodzie rób kreski na dalszą odległość po obwodzie. Powinno zrobić się 6 takich kresek. Teraz w miejscach przecięcia tych kresek z obwodem poprowadź linię do środka. Pomiędzy dwiema takimi liniami będzie kąt 60 stopni.

Jeżeli nie rozumiesz to napisz na pw.
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-07T19:47:12+01:00
Moniu, opiszę Ci jak to zrobić, bo szczerze mówiąc nie chce mi się robić zdjęć itd. Najpierw bierzesz zeszyt czy coś tam. Bierzesz cyrkiel i rysujesz dwa koła. W pierwszym zaznaczasz środek rysujesz promień( tzn. odcinek biegnący od środka do koła) i odmierzasz 60 stopni. Następnie rysujesz drugi odcinek, od tej kropki tak, żeby było tyle stopni. Wpisany rysujesz odcinek od koła do koła odmierzasz 60 i rysujesz drugi, żeby było 60. I tyle. Serdecznie pozdrawiam.
1 4 1