Alina z Balladyną zbierały maliny. Przed południem zebrały razem 12.5kg, a po południu 13kg. Po południu Balladyna zebrała o 20% mniej niż przed południem, a Alina o 20% wiecej. Która z nich zebrała więcej malin?

Obliczenia tez poprosze :)

3

Odpowiedzi

2010-01-07T19:56:43+01:00
Z 12,5 zebrała x malin
z 13 zebrała 0,8x malin

z 12,5 zebrała y malin
z 13 zebrała 1,2y malin

Ale to nic nie daje. Za mało danych jest.
6 1 6
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-07T19:58:30+01:00
A- ilość zebranych malin przez Alinę
b- ilość zebranych malin przez Balladynę
a+b=12,5
0,8a+1,2b=13 / *10
a=12,5-b
8a+12b=130
a=12,5-b
8(12,5-b)+12b=130
a=12,5-b
100-8b+12b=130
a=12,5-b
-8b+12b=130-100
a=12,5-b
4b=30 / :4
b=7,5
a=12,5-6,5=6
16,5-9=7,5
Odp.Więcej malin zebrała Alina
Liczę na najlepszą ;-) też to robiłam ;D
13 2 13
2010-01-07T20:02:26+01:00
Alina z Balladyną zbierały maliny. Przed południem zebrały razem 12.5kg, a po południu 13kg. Po południu Balladyna zebrała o 20% mniej niż przed południem, a Alina o 20% wiecej. Która z nich zebrała więcej malin?

Alina- a
Balladyna- b

Ma być w klamrze :)

a+b=12,5 /*8
120%a + 80%b=13 /*10

8a+8b=102,4
12a + 8b =130/*(-1)


8a+8b=102,4
+ -12a+ (-8b)=-130
-------------------------
-4a=-27,6 /:(-4)
a=6,9

6,9+b=12,5
b=5,6


8 2 8