Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-22T15:47:53+02:00
W 2 workach znajduje się 10,8 kg orzechów. w 1 worku jest o 2,5 kg mniej niż w 2.ile znajduje się w jednym i w drugim worku.
x-1 worek
y-2worek
x+y=10,8
x-2,5=y

x+y=10,8
x-y=2,5

2x=13,3 /2

x=6,65

6,65+y=10,8
y=10,8-6,65
y=4,15
Pozdrawiam;)
2009-09-22T15:58:51+02:00
Dane
x- Waga pierwszego worka
y - waga drugiego worka

x+y=10,8kg
x= Y-2,5 kg

Szukane:
x=?
y=?

Rzw:

X+y=10,8kg
x=y-2,5 kg

(y-2,5kg)+y=10,8kg
2y-2,5kg=10,8kg
2y=10,8kg +2,5kg
2y=13.3kg /:2
y= 6,65kg

x=y-2,5 kg
x=6,65kg-2,5kg
x=4,15 kg

Odp: X=4,15 kg a y=6,65kg