Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-09T14:00:34+01:00
* Epitaphium Cretcovii (powst. 1558)
* Zuzanna (wyd. 1562)
* Szachy (wyd. pomiędzy 1562 a 1566)
* Satyr albo Dziki mąż (wyd. 1564)
* Odprawa posłów greckich (wystawiona i wyd. 1578) – tragedia klasycystyczna; pierwsza książka drukowana w Warszawie
* Psałterz Dawidów (wyd. 1579) – swobodny przekład biblijnej Księgi Psalmów
* Treny (wyd. 1580)
* Fraszki (wyd. 1584)
* Pieśni księgi dwoje (wyd. pośmiertnie 1586) – tom nawiązujący do zbioru Carmina Horacego
* Wróżki (wyd. 1587)
* traktat Iż pijaństwo jest rzecz sprosna a nieprzystojna człowiekowi (wyd. 1589)
* Elegie - w języku łacińskim
* zbiór Apoftegmata
* Tłumaczenia: Fenomeny Aratosa, III pieśń Iliady, fragment tragedii Alkestis Eurypidesa
więcej nie znam:)
34 4 34
2010-01-09T14:50:15+01:00
* Zuzanna (wyd. 1562)
* Szachy (wyd. pomiędzy 1562 a 1566)
* Satyr albo Dziki mąż (wyd. 1564)
* Treny (wyd. 1580)
* Fraszki (wyd. 1584)
* Wróżki (wyd. 1587)
* traktat Iż pijaństwo jest rzecz sprosna a nieprzystojna człowiekowi (wyd. 1589)
* Elegie - w języku łacińskim
* zbiór Apoftegmata
17 4 17