Scharakteryzuj dokładnie miejsce w ktorym zyje podmiot liryczny w wierszu Leopolda Staffa 'Ogrod przedziwny" Prosze na dzisiaj.

W przedziwnym mieszkam ogrodzie,
Gdzie żyją kwiaty i dzieci
I gdzie po słońca zachodzie
Uśmiech nam z oczu świeci.


Wodotrysk bije tu dziwny,
Co śpiewa jak śmiech i łkanie;
Krzew nad nim rośnie oliwny
Cichy jak pojednanie.

Różom, co cały rok wiernie
Kwitną i słodycz ślą woni,
Obwiązujemy lnem ciernie,
By nie raniły nam dłoni.

Żywim rój ptaków, co budzi
Ze snu nas rannym powiewem,
Ucząc nas iść między ludzi
Z dobrą nowiną i śpiewem.

I mamy ule bartnicze,
Co każą w pszczół nam iść ślady
I zbierać jeno słodycze
Z kwiatów, co kryją i jady.

I pielęgnujem murawę,
Plewiąc z niej chwasty i osty,
By każdy, patrząc na trawę,
Duszą, jak trawa, był prosty.

2

Odpowiedzi

2009-09-22T15:58:45+02:00
Jest to ogród, gdzie jest pełno kwiatów i zawsze dzieci się cieszą po zakończonym dniu. Dużo krzewów np. oliwny. Róże pięknie pachnące. Len też rośnie. Dużo ptaków.Ule bartnicze gdzie znajduję się miód od pszczół. Piękna trawa, bez chwastów.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-22T16:17:09+02:00
Miejsce w którym żyje podmiot liryczny wiersza l. steffa ,,ogród przedziwny,, jest nazywany jak w tytule przedziwnym ogrodem żyją w nim dzieci i kwiaty. jest tam mnóstwo pięknych róż kwitnących cały rok, ruj ptaków który co rano budzi mieszkańców tego cudownego miejsca wprawiając ich w dobry humor. jest tam mnóstwo ulów gdzie pszczoły robią miód i pięknie wypielęgnowany trawnik. przez ogród płynie strumyk nad którym rośnie oliwny krzak.


mam nadzieje ze pomogłam;))
1 5 1