Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-07T20:19:28+01:00
Logiczne jest, że liczba 3n przy dzieleniu przez 3 daje resztę 0 (inaczej jest podzielna przez 3) zatem liczba 3n + 1 musi miec w dzieleniu reszte 1
Przykład: n=2
2 należy do liczb naturalnych
(3*2+1)/3 = (6+1)/3 = 7/3 = 2 r1
1 5 1
2010-01-07T20:21:04+01:00
3n + 1 -liczba, która przy dzieleniu przez 3 daje resztę 1.
Liczba 3n jest podzielna przez 3: 3n: 3 = n , spr. n*3 = 3n
(3n +1):3 = n,r1 spr. n*3 + 1 = 3n +1.
r1 - reszta równa się jeden.
1 5 1