1) Krótszy bok równoległoboku ma długość 4 cm, krótsza wysokość ma 6 cm, a dłuższa 9cm. Jaka jest długość dłuższego boku?

2) zadanie w załączniku. Oblicz pole i obwód podanego trapezu. (Pole powinno wyjść 26 pierwiastków z 3 + 3 ; a obwód 30 + pierwiastek z 6 + pierwiastek z 3 )

Bardzo pilneee

2

Odpowiedzi

2010-01-07T20:32:06+01:00
1)
P=4x9=36

P=axh
36=6xa
a=36/6
a=6

odp. Długość dłuższego boku to 6cm.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-07T20:36:11+01:00
1.Jak mamy obliczyć dłuższy bok to do wzoru musimy podstawić krótszą wysokość
P=a×h
P=4cm×9cm
P=36cm²
P=b×h
36cm²=b×6cm
b=36cm²÷6cm
b=6cm
Dłuższy bok ma długość 6cm
2.
1 5 1