Słoń w Indiach jest bardzo cenny, przy czym im starszy tym proporcjonalnie MNIEJ kosztuje. Jeżeli 16-letni słoń kosztuje 32 miary srebra to ile kosztuje 20-letni? ( przy czym wiem, że odpowiedz to "25 i coś", muszę tylko ułożyć działanie i dokładny wynik ;) " Z góry dziękuję!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-07T20:43:18+01:00
16:20=x:32
x=cena 20 letniego słonia
x=16×32:20
x=25,6
odp: 20-letni słoń kosztuje 25,6 miar sreba
6 3 6
2010-01-07T20:43:32+01:00
16 letni---32 miary
20 letni--- ?


16:32=0,5
obliczyłam ze za 1 rocznego słonia przypada 0,5 srebra

0,5 razy 20 = 10 [miar srebra]

Odp. Za 20 letniego słonia zapłacimy 10 miar srebra ;) licze na naj.

6 1 6