ZADANIA TEKSTOWE UKLADY ROWNAN

Proszę tylko o pierwsze działania i podanie danych

1. Stół i 6 krzeseł kosztowały 1020zł. Cenę stołu obniżono o 10%, a cenę krzesła o 20%. Teraz za zestaw trzeba zapłacic 846 zł. Ile kosztował stół, a ile krzesło przed obniżką?

2. Na seans filmowy o godzinie 20 sprzedano 450 biletów, czyli tyle samo co na wczesniejszy seans o godzinie 17, ale biletow ulgowych sprzedano o 40% mniej, a normalnych o 50% wiecej niz poprzednio. Ile biletów sprzedano na oba seanse?

DZIEKI

2

Odpowiedzi

2010-01-07T20:53:19+01:00

1. Stół i 6 krzeseł kosztowały 1020zł. Cenę stołu obniżono o 10%, a cenę krzesła o 20%. Teraz za zestaw trzeba zapłacic 846 zł. Ile kosztował stół, a ile krzesło przed obniżką?

s-cena stołu przed obniżką
k-cena krzesła przed obniżką

s+6k=1020
0,9s+6*0,8k=846

s+6k=1020
0,9s+4,8k=846

2. Na seans filmowy o godzinie 20 sprzedano 450 biletów, czyli tyle samo co na wczesniejszy seans o godzinie 17, ale biletow ulgowych sprzedano o 40% mniej, a normalnych o 50% wiecej niz poprzednio. Ile biletów sprzedano na oba seanse?

"o godzinie 20 sprzedano 450 biletów, czyli tyle samo co na wczesniejszy seans o godzinie 17"

co by znaczyło że sprzedano 2*450 biletów na oba seanse czyli 900 biletów
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-07T20:54:45+01:00
Zad.1]
dane: x- cena stołu początkowa
x-10%x=x-0,1x=0,9x= cena stołu po obniżce
y- cena początkowa krzesła
y-20%y=y-0,2y=0,8y= cena krzesła po obniżce

6+6y=1020
0,9x+6×0,8y=846
zad.2
dane:
x- ilość biletów ulgowych
y-ilosc biletów normalnych
x-40%x=x-0,4x=0,6x=ilosc biletów ulgowych sprzedanych na 2 seansie
y+50%y=y+0,5y=1,5y=ilosc biletów normalnych sprzedanych na 2 seansie

x+y=450
0,6x+1,5y=450
jak tu wyliczysz x to potem jeszcze wylicz ile wynosi 0,6x, potem to dodaj i będzie wiadomo ile ulgowych sprzedsano na obu seansach- musi ci wyjść 400