Odpowiedzi

2010-01-07T20:58:05+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-07T21:08:39+01:00
1. Ruchem jednostajnie przyspieszonym prostoliniowym, nazywamy taki ruch w ktorym przyspieszenie nie zmienia sie. W ruchu jednostajnie przyspieszonym w jednakowych odstepach czasu cialo zmienia swa predkosc o taka sama wartosc.
V0-predkosc poczatkowa
Vk-predkosc koncowa
obliczamy predkosc koncowa ciala poruszajacego sie z ruchem jednostajnie przyspieszonym
a=delta(maly trojkat)V/t (ulamek)
delta(maly trojkat)V=Vk-V0
delta V= a*t
Vk-V0=a*t Vk=V0+a*t droge w takim ruchu obliczamy ze wzoru:
s=V0*t+½*a*t²

mam nadzieje ze pomoglam ;)