To zadanie trzeba rozwiązac układem równań

Film Olśnienie obejrzało w kinie BAJKA 420 widzów.Dochód z biletów wyniósł 2640 zł. Obliczyłeś już ceny biletów ulgowych ( cena biletu ulgowego 5 zł) i normalnych (cena biletu normalnego 8 zł).Oblicz teraz ,ilu widzów kupiło bilet ulgowy ,a ilu normalny..

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-07T20:57:57+01:00
X+y=420
8x+5y=2640

y=420-x
8x+5(420-x)=2640


y=420-x
8x+2100-5x=2640

y=420-x
3x=540 / :3


y=420-x
x=180

y=420-180
x=180

y=240
x=180

Odp. Bilet normalny kupilo 180 osob a ulgowy 240
1 5 1
2010-01-07T21:00:56+01:00
8x + 5y = 2640
x + y = 420 | razy -5

8x + 5y = 2640
-5x - 5y = -2100
-------------------
3x ===== 540 | 3
x = 180

y + 180 = 420
y = 420 - 180
y = 240

odp. Zostało zakupionych 240 biletów ulgowych i 180 normalnych
1 5 1
2010-01-07T21:02:44+01:00
X-ilosc biletów ulgowych
y-ilosc biletów normalnych
x+y=420 →x=420-y
5x+8y=2640
5(420-y)+8y=2640
2100-5y+8y=2640
3y=540
y=180= ilosc sprzedanych biletów normalnych
x=420-y=420-180=240= ilosc biletów ulgowych
1 5 1