Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-22T16:30:09+02:00
Weźmy sobie jakiś łatwiejszy przykład. Przypuśćmy:
2⁻¹⁰ oraz 10⁻²
2⁻¹⁰= 1/1024 (Bo najpierw potęgujemy normalnie, jakby nie było tego minusa, a potem zamieniamy cyfrę na ułamek zwykły i odwracamy miejscami)
10⁻²=1/100
Czyli jak widać cyfra mniejsza, z większą potęgą jest większa niż cyfra większa z mniejszą potęgą xD
Tak więc :
a)2 do potegi minus 2048 czy 2048 do potegi minus 2? Większa jest 2⁻²⁰⁴⁸
b)243do potegi minus 3 czy 3 do potegi minus 243? Większa jest 3⁻²⁴³
Dla lepszego efektu zrobimy jeszcze jeden przykład:
3⁻⁵ i 5⁻³
3⁻⁵= 1/243
5⁻³= 1/125
Pozdrawiam:)
5 2 5
  • Użytkownik Zadane
2009-09-22T16:52:03+02:00
Dziecino, piszże po polsku.

Wystarczy wszystko przedstawić jako potęgi dwójki:
a) 2^-2048 = 1/2^2048
2048^-2=(2^11)^-2 = 2^-2*11 = 1/2^22
Jak widać, ta druga (ma mniejszy mianownik)

b) Rozwiąż analogicznie.
1 5 1