To zadanie trzeba rozwiązać układami równań.

Mały Olgierd często kupuje pieczywo.Wczoraj kupił 2 chleby i 4 bułki.Twierdzi,że wydał 3 zł.Dzisiaj za 3 chleby i 6 bułek zapłacił podobno 5 zł.Mama Olka podejrzewa,że albo sprzedawca się pomylił,albo Olek zgubił część pieniędzy.Czy wątpliwości mamy Olka są uzasadnione?

Proszę o rozwiązanie ;];]

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-07T21:02:42+01:00
C- chleby
b- bułki


2c + 4b = 3 / * (-3)
3c + 6b = 5 / * 2


- 6c - 12b = - 9
6c + 12b = 10

0 = 1

Równanie jest sprzeczne ponieważ prawa strona nie równa się lewej czyli mama Olka ma rację.
1 5 1
2010-01-07T21:07:29+01:00
X-ilość chlebów
y-ilość bułek
a zatem przy pomocy układu równań
2x+4y=3 /:2
3x+6y=5
x=1.5-2y
3x+6y=5
3(1.5-2y)+6y=5
3x+6y=5
4.5-6y+6y=5
3x+6y=5
0=0.5 --- to jest sprzecznosć więc wątpliwości olka są uzasadnione