Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-07T21:04:25+01:00
W biologii destruenci to grupa organizmów w biocenozie rozkładająca martwą materię organiczną: opadłe liście, uschłe trawy, martwe zwierzęta, resztki drzew, kał.

Dzięki działalności destruentów cała energia zawarta w związkach organicznych zostaje wykorzystana, bowiem te związki zostają rozłożone na związki nieorganiczne. Uwolnione związki nieorganiczne wracają do przyrody i zostają ponownie pobrane przez rośliny.
1 5 1
2010-01-07T21:04:56+01:00
Destruenci- nazywają się tak dlatego że ich zadaniem jest rozkładanie obumarłych szczątek roślin i zwierząt.
1 5 1