Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-07T21:08:50+01:00
Pozytywne:
-są organizmami pionierskimi
-Przemysł spożywczy(sery,kefiry,jogurty)
-Do kiszenia kapusty i ogórków
-oczyszczanie środowiska
-użyźniają glebę

Negatywne:
-Wytwarzają toksyny(laseczka jadu kiełbasianego)
-Procesy Gnilne(Niszczenie owoców)
-Choroby np:
Gruźlica
Zapalenie płuc
Angina
Czerwonka
Kiła
Choroba Wrzodowa Żołądka

2 4 2
2010-01-07T21:50:14+01:00
Na początek może w ogóle napisze co to jest bakteria.
Bakteria - jednokomórkowy organizm o prostej budowie. Nie mają jądra komórkowego (prokarionty).

Negatywne:
- są przyczyną chorób
- wytwarzanie toksyn
- psucie się żywności
- niszczenie materiałów przemysłowych
- uwalniają azot do atmosfery

Pozytywne:
- służą do wytwarzania przeciwciał (szczepionki)
- pozwalają rozwijać się roślinom (soja, fasola)
- rozkładają zanieczyszczenia chemiczne
- przemysł (kefiry, śmietany)
- funkcjonowanie przyrody nieożywionej
1 5 1