Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-07T21:06:42+01:00
Ruch obrotowy
dobowy ruch sfery niebieskiej ze wschodu na zachód czyli pozorny ruch gwiazd po sklepieniu niebieskim,
zamiana dni i nocy i związana z tym rachuba oraz możliwość pomiaru czasu,
obrót płaszczyzny wahań wahadła Foucaulta

Ruch obiegowy
Wynikające ze zmiany położenia w ciągu roku

obserwowany ruch wsteczny planet i innych ciał Układu Słonecznego,
obserwacje paralaksy i aberracji światła gwiazd.
występowanie i zmiany aktywności rojów meteorów,
rachuba czasu – kalendarz słoneczny,
Wynikające z ruchu obiegowego i nachylenia osi obrotu:

występowanie pór roku,
zmienna długość dnia i nocy,
zmienna pora wschodu i zachodu Słońca,
zmienny azymut punktów wschodu i zachodu Słońca,
zmiana maksymalnej wysokości Słońca nad widnokręgiem w południe,
zjawisko dnia i nocy polarnej,
różne strefy oświetlenia kuli ziemskiej,
występowanie stref klimatycznych,
9 4 9
2010-01-07T21:06:55+01:00
Ruch obrotowy:
-dzień/noc
-dobra



ruch obiegowy:
-pory roku
5 4 5