Odpowiedzi

2010-01-07T21:09:22+01:00
Na lądzie : tylne kończyny są mocno wykształcone , jest pokryta śluzem , wymiana gazowa w płucach , leppki język , oczy z powiekami .
W wodzie : błony między palcami ,skłądanie skrzeku , nozdrze zamykane klapkami .
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-07T21:17:23+01:00
Skórę żab pokrywa śluz, pełniący podwójna funkcje : umożliwia wymianę gazową i zmniejsza opór ciała podczas pływania. Żaby mogą pobierać tlen zarówno z wody, jak i z powietrza. Wymiana gazowa u dorosłych osobników zachodzi przez płuca ( na lądzie) oraz pokrytą śluzem skóre( w wodzie). skóra żaby (tak jak i innych płazów jest cięka i zawiera liczne pory. Powietrze i woda przenikają przez nie do wnętrza ciała. Dzięki porą płazy nie muszą pić wody - pobierają ją przez skórę.
11 4 11