Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-07T21:09:42+01:00
X=masa ołowiu
y=masa cynku
z=masa brązu
160kg-całość
stosunek 17:2:1, więc 17+2+1=całość
20x=160kg
x=8kg
y=2*8kg=16kg
z=17*8kg=136kg
7 3 7
2010-01-07T21:10:59+01:00
17x+2x+x=160
20x=160
x=8
17x=136 miedź
2x=16 cynk
x=8 ołów
5 3 5
2010-01-07T21:13:51+01:00
Dodajemy wszystkie proporcje i wychodzi że jest 20 jednostek . całą masę stopu dzielimy więc przez 20 no i 160:20=8
więc 17*8=136kg miedzi
2*8=16kg cynku
1*8=8kg olowiu
4 4 4