Odpowiedzi

2010-01-08T00:24:10+01:00
40cm² * 2000² = 40 * 4 * 1000 * 1000 cm² = 16000 * 10000 cm² =
= ... zmiana jednostek na metry kwadratowe ... =
= 16000 m² = 160 arów
7 3 7
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-08T00:31:48+01:00
Ile arów ma targowisko , jeżeli na planie w skali 1 : 2000 jego powierzchnia jest równa 40 cm²

Skala 1 : 2000
tzn. 1cm na planie = 2000 cm w rzeczywistości
a 1 cm² na planie = 2000*2000 cm² w rzeczywistości
czyli 1 cm² na planie = 4.000.000 cm ² w rzeczywistości


1.000.000 cm² : 10.000 cm² = 100 m² = 1a
Obliczam ile m² ma targowisko w rzeczywistości
4.000.000 cm²* 40 cm² = 160.000.000 cm²

Zamieniam cm² w rzeczywistości na m²
1 m = 100 cm
1 m²= 100*100 cm² = 10.000 cm²


160.000.000 cm² : 10.000 cm²/1m² = 16.000 m² = 160 a

10 4 10