Odpowiedzi

2010-01-07T21:30:27+01:00
Pole=2×½5×12+6,2×5+6,2×12+6,2×13=60+31+74,4+80,6=246cm²
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-07T21:31:20+01:00
Z pitagorasa obliczasz który bok jest przekątną - 13cm

pole podstawy= 1/2*a*h
pp=1/2*5*12
pp=30 [cm2]

pole ściany bocznej=a*b
pole sciany bocznej1=5*6,2=31[cm2]
pole sciany bocznej2=12*6,2=74,4[cm2]
pole sciany bocznej3=13*6,2=80,6[cm2]
suma pól ścian bocznych=186[cm2]

pole granastosłupa = 2pola podstawy * pole boczne
pg=2*30+186
pg=60+186
pg=246 [cm2]