1.Kto porusza się szybciej:rowerzysta jadący z prędkością 15km/h czy motocyklista jadący z prędkością 5m/s

2.Gepard jest w stanie osiągnąć prędkość nawet 120km/h.Niestety,potrafi ją utrzymać tylko przez ok.10s.Jaka w tym czasie przebędzie odległość

3.Rekord szybkości piłki tenisowej należał w roku 2004 do Amerykanina Andy'ego Roddicka i wynosił 249,45 km/h.Ile czasu miał przeciwnik tego tenisisty na ustawienie rakiety tenisowej we właściwej pozycji,jeżeli długość kortu wynosi 24m?
Mam to na jutro!!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • nikk
  • Rozwiązujący
2010-01-07T21:51:20+01:00
1. Motocyklista
5m/s = 300 m/min =18000m/h 18km/h
2.
1km/h=1*1000m/3600s= 10m/36s
1m/s=3,6km/h
120km/h= 33,3m/s
33,3*10=333,3
3.
249,45km/h= 69,30m/s
24/69.3= 0,35
Gracz miał 0.35s na ustawienie rakiety
35 3 35
2010-01-07T22:07:58+01:00
1.
Rowerzysta 15km/h w przybliżeniu 4,167 m/s
Motocyklista 5 m/s
Czyli Motocyklista jedzie szybciej.

2.
120km ----- 3600 sekund
x ------ 10 sekund

3600x = 1200
x = 0,(3) km
Gepard zrobi 0,(3) km w ciągu 10 sekund.


3.
249450 km ------- 3600sekund
24 m -------- x sekund

249450x = 86400
x w przybliżeniu = 0,35 sekundy

Miał 0,35 sekundy na ustawienie...
36 4 36