Odpowiedzi

2010-01-07T21:46:59+01:00
Zmieszano 200 g 20-procentowego ze 100g 10-procentowego roztworu wodorotlenku potasu.Oblicz stężenie procentowe powstałego roztworu

200g*20%=40g - masa substancji(1)
100g*10%=10g - masa substancji(2)

ms=50g (masa substancji w powstałym roztworze)
mr=300g (masa powstałego roztworu)

C%=(ms/mr) * 100%
C%=(50/300) *100% ≈ 16,66%

Odp Powstały roztwór ma stężenie ok 16,66%
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-07T21:48:31+01:00
KOH-wodorotlenek potasu

20% z 200g=
0,2*200=40 g

10% z 100g=
0,1*100=10g

40+10=50g
200+100=300g

Cp=50*100/300≈16%
Odp.Stężenie wynosi ok.16%.