Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-07T21:49:10+01:00
Obiegowego:
-zmiana wysokości słońca w południe
-długość trwania dnia i nocy
-miejsce wschodu i zachodu słońca

obrotowego:
-dzien i noc
-pozorna wedrówka słońca nad widnokregiem
-spłaszczenie ziemi przy biegunach
-oddziaływanie siły odśrodkowej ;)
18 4 18
2010-01-07T21:52:15+01:00
Ruch obrotowy Ziemi:
występowanie dnia i nocy,
siła Coriorisa
czas słoneczny( możliwość jego obliczenia)
poziomy ruch Słońca i innych gwiazd po niebie
spłaszczenie Ziemi przy biegunach
Ruch obiegowy:
występowanie atmosferycznych pór roku
nierównomierne ogrzanie powierzchni Ziemi
zmiana wysokości Słońca nad widnookręgiem
zmiana miejsca wschodu i zachodu
zmiana długości dnia i nocy
18 2 18