Państwo Wodzińscy zużyli w marcu 6m3 wody zimnej i 7m3 wody ciepłej.Zapłacili za to 54 złote.W kwietniu za zużycie 7m3 wody zimnej i 6m3 wody ciepłej zapłacili 50 zł.Ceny wody w marcu i kwietniu były takie same.Ile kosztuje 1m3 wody zimnej,a ile ciepłej?Poprosze wszystkie obliczenia:)

2

Odpowiedzi

2010-01-07T21:49:49+01:00
X-cena 1m³ wody zimnej
y-cena 1m³ wody ciepłej

6x+7y=54 /×7
7x+6y=50 /×-6
42x+49y=378
-42x-36y=-300
13y=78
y=6zł= cena 1 m³ wody ciepłej
6x+7×6=54
6x=54-42
6x=12
x=2zł = cena 1m³ wody zimnej
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-07T21:50:10+01:00
6x + 7y = 54 | razy 7
7x + 6y = 50 | razy -6

42x + 49y = 378
-42x - 36y = -300
------------------------
=== 13y = 78zl
y = 6
6x + 7*6 = 54
6x + 42 = 54
6x = 12
x = 2