Nie rozumiem tego zadania.mógłby ktoś zrobić,ale napisać jakąś pomoc? ...
treść zadania: Film Olśnienie obejrzało w kinie 420 widzów. Dochód z biletów wyniósł 2640zł. Obliczyłeś wcześniej już ceny biletów ulgowych i normalnych. Oblicz teraz, ilu widzów kupiło bilet ulgowy,a ilu normalny.

ps-ulgowy kosztuje 5zł,a normalny 8zł.

z góry dziękuję :)

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-07T21:54:42+01:00
Http://zadane.pl/zadanie/225335

to zadanie już było
2010-01-07T22:00:21+01:00
No to musisz ułożyć układ równań, a potem to już z układu wyliczyć..

x- liczba osób, która kupiła bilety normalne
y- liczba osób, która kupiła bilety ulgowe

Układ:
x+ y= 420
8x+ 5y=2640

no i teraz metodą podstawiania lub przeciwnych współczynników. ja to zrobię metodą przeciwnych współczynników:

x+y=420 / *(-8)
8x + 5y= 2640

-8x -8y= -3360
8x + 5y= 2640
-3y= 720 / /(-3)
y= 240

No i wyszło że biletów ulgowych kupiło 240 osób. więc normalnych: 420-240=180
1 5 1
2010-01-07T22:13:35+01:00
Nie rozumiem tego zadania.mógłby ktoś zrobić,ale napisać jakąś pomoc? ...
treść zadania: Film Olśnienie obejrzało w kinie 420 widzów. Dochód z biletów wyniósł 2640zł. Obliczyłeś wcześniej już ceny biletów ulgowych i normalnych. Oblicz teraz, ilu widzów kupiło bilet ulgowy,a ilu normalny.

ps-ulgowy kosztuje 5zł,a normalny 8zł
x -- liczba widzów, którzy kupili bilety ulgowe
x*5zł --- dochód z biletów ulgowych
y -- liczba widzów, którzy kupili bilety normalne
y*8zł --- tyle zebrano pieniędzy ze sprzedaży biletów normalnych
x+y= 420 (liczba wszystkich widzów)
x=420-y
5x+8y = 2640 --- dochód z biletów
5(420-y)+8y=2640
2100-5y+8y=2640
3y=2640-2100
3y=540
y=540/3
y=180 -- liczba widzów, którzy kupili bilety normalne

x=420-180=240 -- liczba widzów, którzy kupili bilety ulgowe


1 5 1