6klasa -wykorzystywanie równań do rozwiązywania zadań tekstowych


ZADANIE
Janek dodał trzy liczby.Druga z tych liczb była cztery razy większa od pierwszej z nich,a trzecia była o 8 mniejsza od pierwszej.Otrzymał 28.Jakie to były liczby?

3

Odpowiedzi

2010-01-07T21:52:43+01:00
X + 4x + x - 8 = 28
6x - 8 = 28
6x = 36
x = 6
y = 6*4=24
z = 6-8= -2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-07T21:55:41+01:00
Janek dodał trzy liczby.Druga z tych liczb była cztery razy większa od pierwszej z nich,a trzecia była o 8 mniejsza od pierwszej.Otrzymał 28.Jakie to były liczby
x - I liczba
y - II liczba
z - III liczba

x + y + z = 28
y = 4*x
z = x - 8

x + 4x + x - 8 = 28
6x = 28 + 8
6x = 36
x = 36 : 6
x = 6

x = 6 - I liczba
y = 4*x = 4*6 = 24 II liczba
z = x -8 = 6 -8 = -2 III liczba

Spr.
x + y + z = 28
6 + 24 -2 = 30 -2 = 28
2010-01-07T21:56:08+01:00
X= pierwsza liczba
4x= druga liczba
4x-8=trzecia liczba

x+4x+4x-8=28
9x=28+8
9x=36 /:9
x=4= 1 liczba
4x=4×4=16= druga liczba
16-8=8== trzecia liczba
spr. 4+16+8=28
odp. te liczby to: 4,16 i 8