Układy równań

Na próbnym egzaminie gimnazjalnym Maciek zdobył 63 punkty.
Obliczył, że z testu humanistycznego otrzymał o 25% więcej punktów niż z testu matematyczno-przyrodniczego. Ile punktów dostał Maciek z każdego testu?

Z góry bardzo dziękuję.

3

Odpowiedzi

2010-01-07T22:18:52+01:00
X test mat.-przyr.
125%x - test human.

125%x + x = 63
2,25x=63//2,25
x=28
125% * 28 = 35

Odp. Maciek uzyskał 28 pkt z testu mat.-przyr. i 35 pkt z testu human.
2010-01-07T22:22:17+01:00
25% = ¼
x = pierwszy test
x+ ¼x = drugi test
x + x+¼x = 63
9/4x = 63 /podzielić przez 9
1/4x = 7 /*4
x=28 - pierwszy test
63 - 28 = 35 - drugi test
z jednego testu dostał 28 punktów, a z drugiego 35
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-07T22:23:45+01:00
X-pkt test hum
y-pkt test mat-przyr

x+y=63
5/4y=x |x4

y=63-x |x5
sy=4x

5y=315-5x
315-5x=4x

5y=315-5x
315=9x |:9

5y=315-5x
x=35

x=35
5y=175 |:5

x=35
y=28