Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-07T22:36:05+01:00
Bok dłuższy a - 12 cm
Bok krótszy b - 9 cm
Wysokość na bok dłuższy h1 - 4 cm
Wysokość na bok krótszy h2 - ??


Obwód : 2*12cm + 2*9cm = 24 cm + 18 cm = 42 cm

Pole powierzchni : P = a*h1 / 2 = 12*4 / 2 = 24 cm^2

Druga wysokość :

P = b*h2 / 2
24 cm^2 = 9cm * h2 / 2 ( mnożymy obie strony przez 2 )
48 cm^2 = 9cm * h2 ( dzielimy przez 9 )
5 i 1/3 = h2
2010-01-07T22:42:38+01:00
Dłuższy bok a=12cm wysokość na ten bok h=4cm
krótszy bok b=9cm wysokość na ten bok y=?
szukane:pole, druga wysokość i obwód
P=a*h P=12cm*4cm=48cm2
a*h=b*y stąd y=a*h/b y=5 i 1/3cm
obw=2*(a+b)
obw=2(12cm+9cm)
Pole równoległoboku 48cm2,druga wysokość 5 i 1/3 a obwód 42cm