Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-07T22:34:59+01:00
8:2=4
6:2=3

4²+3²=a²
16+9+a²
a=5 dm

L=4*5=20 dm

P=d₁*d₂/2
P=8*6/2
P=24 dm
wzór na pole może byc również taki :
P=ah
więc z tego obliczymy h
24=5h
h=24/5
h=4,8 dm
2010-01-07T22:42:27+01:00
Wiemy że romb ma wszystkie boki tej samej długości
bok a obliczamy z pitagorasa
w tym przypadku a jest to połowa przekatnej tak samo jak b
a^+b^=c^
4^+3^=c^
16+9=c^
pierwiastek z 25 =c
c=5
bok a = c
więc długość boku wynosi 5 dm

Ob=4*a
Ob=4*5
Ob=20dm

P=d*f/2
P=8*6/2
P=dm^

2 wzór na pole to

P=ah
z tego wyliczamy h
h=P/a
h=24/5
h=4,8 dm

Odp:bok wynosi 5dm , obwód 20dm, pole 24 dm^. wysokość 2,8dm

prosze bardzo i zyczę milego przepisywania
2010-01-07T22:43:19+01:00
A-bok rąbu

BOK RĄBU:
(twierdzenie Pitagorasa)
3 do kwadratu + 4 do kwadratu = a do kwadratu
9+16=a do kwadratu
25=a do kwadratu / pierwiastek
5 = a

OBWÓD RĄBU=4a
ob=4*5=20 dm


POLE POWIERZCHNI:
e=6 (przekątna )
f=8 (przekątna )
p=e*f : 2 / P= a *h
P=6*8 :2=24 [dm kwadratowe]

WYSOKOŚĆ:
P=a*h
24= 5*h /:5
4,8 [dm]=h


Odp.: Pole wynosi 24 dm kwadratowe, wysokość wynosi 4,8 dm , obwód wynosi 20 dm, bok wynosi 5dm