1. Ciało w ciągu 40s zwiększyło swoją prędkość od 12m/s do 20m/s. Ile wynosi przyspieszenie z jakim porusza się to ciało?

2. Prędkość motorówki na stojącej wodzie wynosi 8m/s. Jeżeli ta motorówka płynie pod prąd rzeki, której prędkość nurtu wynosi 3m/s to prędkość z jaką płynie motorówka jaką ma wartość?

2

Odpowiedzi

2010-01-07T22:41:11+01:00
1. 20m/s -12 m/s = 8 m/s

a = 8 m/s / 40 s = 0,2 m/s^2

2. 8 m/s ( odejmujemy ponieważ płynie pod prąd ) - 3m/s

v = 5 m/s
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-07T22:41:20+01:00
1.a[m/s*s] -przyspieszenie
v2-v1[m/s] -roznica predkosci
t[s] -czas
a=(v1-v2)/t
a=(20-12)/40=8/40=0,2m/s*s
2.
vm=8 m/s
vn=3m/s
v[motorowki pod prad]=vm-vn=8-3=5m/s