Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-07T22:56:33+01:00
*syn Zeusa i zwykłej śmiertelniczki Alkmeny
*prześladowany przez zazdrosną Herę
*W napadzie szału zabił swoje dzieci
*Zgodnie z wyrocznia delfickią musiał wykonać 12 prac dla króla Eurysteusa za popełnina zbrodnię.wykonał
*Miał dokonać wielu walecznych czynów, min. podbił Troję, osadzając na tronie króla Priama, zdobył Elidę i Pylos. Pod koniec życia poślubił Dejanirę. Oprócz 4 synów i córki z Dejanirą, miał też liczne dzieci z innych związków.
*Na skutek podstępu Nessosa, Dejanira dała Heraklesowi zatrutą koszulę. Po założeniu jej, zatruta krew Nessosa zaczęła palić i zżerać ciało Heraklesa. Próbował zerwać koszulę, lecz odrywał ją z kawałkami ciała.Herakles spalił się na stosie, aby nie cierpieć.
*wstąpił na Olimp jako bóg, gdzie adoptowała go Hera.

42 4 42
2010-01-07T23:10:37+01:00
Herakles czyli Herkules - podjął się on sprzątnięcia stajni Augiasza. Herkules w jeden dzień wykonał pracę , jaką musiało by wykonać stu ludzi w ciągu miesiąca . Herkules wykorzystał w tym celu wody dwóch rzek , których bieg skierował do stajni. Atrybutem Herkulesa była maczuga , była symbolem nadludzkiej siły . Herkules był Herosem , synem Zeusa i ziemianki , królowej Alkmeny. Herosi po śmierci byli zaliczani w poczet bogów.
20 3 20