1. Przeciętna wanna ma objętość 150 litrów. Człowiek wypija w ciągu swojego życia około 50m sześciennych wody. Ile wanien można napełnić tą ilością wody?

2. Basen ogrodowy ma maksymalną pojemność 1600 litrów. Wiadomo że przy całkowitym odkręceniu kranu w ciągu 8sekund nalewamy 10 litrów wody. Oblicz najkrótszy czas potrzebny do napełnienia basenu wodą do 3/4 jego wysokości.

2

Odpowiedzi

2010-01-07T23:00:00+01:00
1 litr = 1dm sześcienny
1m szescienny to 10x10x10= 1000dm szesciennych

1000:150=6 i 2/3 (/-kreska ułamkowa)

2)Robimy to "na proporcje"

8-10
x-1600
mnożymy na krzyż
10x=12800 |:10
x=1280

ODPOWIEDŹ- POTRZEBUJEMY 1280sekund (zeby napelnic cały)
Czyli 21minut i 20sekund.

3/4*1280
960sekund
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-07T23:04:05+01:00
1)
150 litrów=0,15m³
50m³:0,15m³=333,3(3)
napełnić można 333 wanny

2)basen ma 1600l
3/4 basenu to 1600l*3/4=1200l
8 sekund to 10l
x to 1200l

x=1200*8/10
x=960sekund=16 minut
1 5 1