Odpowiedzi

2010-01-07T23:08:50+01:00
1.Na mapie widać że, Kair leży w delcie nilu, sama rzeka przypomina węża a miasto to tak jakby oko
2.-procesy pustynnienia
-zmniejszenie się powierzchni lasów równikowych
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-07T23:49:40+01:00
Delta to ujście rzeki w postaci kilku odnóg , przypominający kształtem grecką literę Δ (delta ) , pochodzi od nazwy nadanej przez starożytnych Greków ujściu Nilu, które rzeczywiście przypomina tę literę , całość delty wygląda jak wielka głowa węża.
Kair jest miastem , które powstało dzięki wylewom Nilu na pola uprawne, dlatego mówi się że to są oczy węża.

Problemem Afryki są;
-zmniejszenie się powierzchni lasów równikowych-zwłaszcza nad Zatoką Gwinejską;
- nadmierny wypas zwierząt prowadzi do procesów pustynnienia;