Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-07T22:52:19+01:00
Osmoza to przenikanie wody do wnętrza korzenia , dzięki czemu roślina może być zaopatrywana w wodę i sole mineralne

mam nadzieję , że dobrze ;]
52 4 52
2010-01-07T23:25:14+01:00
Dzięki niej korzeń rośliny pobiera wodę z gleby. Osmoza polega na przenikaniu wody z mniej stężonego roztworu do bardziej stężonego, czyli zawierającego mniej wody. W glebie zazwyczaj jest więcej wody, niż w komórkach korzenia, więc przenika ona przez półprzepuszczalną błonę komórkową do włośników. Następnie przepływa z nich do komórek znajdujących się obok, które zawierają mniej wody. W ten sposób wędruje z komórki do komórki.
184 4 184