Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-07T23:13:09+01:00
X/2+0,1y=70
x-0,2y=60

x=60+0,2y

x/2+0,1y=70 |*2
x+0,2y=140

60+0,2y+0,2y=140
0,4y=80
y=200

x=60+0,2(200)=60+40=100

Odp: pierwsza liczba to 100, druga to 200.
2010-01-07T23:13:22+01:00
½ x + ¹/₁₀ y = 70 | *10
x-⅕=60 |*5
Zepnij klamrą.
5x+y=70
5x-y=60
Zepnij klamrą, podkreśl.
10x=130 |:10
x=13
( igreki się redukują do zera )

Podstawiamy teraz do jednego z równań za x=13, aby wyliczyć y.
5x+y=70
5×13+y=70
65+y=70 |-65
y=5

Odp. Pierwsza liczba jest równa 13, a druga 5.
2010-01-07T23:15:35+01:00
Suma polowy jednej liczby i 10% drugiej wynosi 70.Roznica pierwszej liczby i 20% drugiej wynosi 60.Co to za liczby???????

x - jedna liczba
y - druga liczba

1/2x + 0,1y = 70 - suma polowy jednej liczby i 10% drugiej wynosi 70
x - 0,2y = 60 - roznica pierwszej liczby i 20% drugiej wynosi 60

x - 0,2y = 60
1/2x + 0,1y = 70

x = 60 + 0,2y
0,5(60 + 0,2y ) + 0,1y = 70

x = 60 + 0,2y
30 + 0,1y + 0,1 y = 70

x= 60 + 0,2y
0,2y = 70 -30

x = 60 + 0,2y
y = 40 : 0,2 = 200

x = 60 + 0,2*200 = 100
y = 200

x = 100
y = 200