Odpowiedzi

2010-01-07T23:37:33+01:00
Potrzbne wzory to P=2Pp+Pb
V=Pb*H
Pp-pole podstawy
Pb-pole powierzchni bocznej
H-wysokośc

P+2*20*20+4*5pierwiastków z3*20=800+400+1200pierwiastkow z 3
V=400*5 pierwiastkow z 3=2000pierwiastków z 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-07T23:40:28+01:00
Więc odległość graniastosłupa możemy wyliczyć ze wzoru: V=Pp*H oraz wiemy, że graniastosłup prawidłowy czworokątny ma w podstawach kwadrat i cztery takie same boki - prostokąty.

a wiec skoro w podstawie jest kwadrat to pole podstawy jest polem kwadratu:
Pp=a²=(20cm)²=400cm²

Krawędź boczna to nic innego jak wysokość, więc:
V=Pp*H=400cm²*5√3cm=2000√3cm³

Teraz przydałoby się pole powierzchni całkowitej (a dokładnie pole 4 prostokątów i 2 kwadratów) i tak:
Ppc = 2Pp+4Pb = 2*400cm²+4*(20cm*5√3cm) = 800cm²+400√3cm² = 400(2+√3)cm²
2010-01-07T23:47:26+01:00
Pc=2×Pp+Pb
Pb=20×5pierwiastków z3=100pierwiastków z 3
Pp=20²=400
Pc=2×400+100pierwiastków z 3
Pc=800+100pierwiastków z 3

V=Pp×H
V=400×5pierwiastków z 3
V=2000pierwiastków z 3
gdzie H to wysokość