1. Flaga, którego państwa jest podzielone na trzy równe, pionowe pasy, ale występują na niej tylko dwa kolory ?
2. Jak inaczej nazywane są Góry Kastylijskie?
3. KtóRa rzeka nie pasuje do pozostałych ; Osa, Warta, Bóbr, Kaczawa, Widawa? Uzasadnij odpowiedź.
4. Na terenie, którego polskiego województwa znajduje się najwięcej Parów Narodowych?
5. Która wyspa nie pasuje i dlaczego ; Majorka, La Palma, Ibiza, Korsyka, Lanzarote?
6. Co to jest i do czego służy LIDAR ?
7. Podaj trzy nazwy najmniejszych województw Polski.
8. Wymień 3 najgłębsze jeziora świata.
9. Stolice, których państw są położone najwyżej na świecie? Wymień nazwy dwóch takich państw.
10. W któRym państwie jest większy przyrost naturalny Chinach czy Brazylii ?


Odpowiedz minimum na 6 pytań jak odpowiesz na 10 to daje naj
a i pamiętaj odpowiedz dobrze BO TO SPRAWDZĘ ZŁA ODP = OSTRZEŻENIE

3

Odpowiedzi

2010-01-07T23:45:00+01:00
1. Nigeria
2. Kordyliera Centralna
3. Osa - jest w pn Polsce, a reszta w zachodniej.
4. chyba podlaskie :)
5. Lanzarote - leży na Oceanie Atlantyckim, a reszta na Morzu Śródziemnym
6. Lidar działa na podobnej zasadzie co radar. Jest połączeniem laseru z teleskopem. Służy do wyznaczania przejrzystości powietrza, badania koncentracji zanieczyszczeń w atmosferze i detekcji ich składu, wykrywania obszarów o odmiennej temperaturze, pomiaru ruchów powietrza na dużych odległościach itp.
7. Opolskie, Świętokrzyskie, Śląskie
8. Bajkał, Tanganika, Morze Kaspijskie
9. La Paz - Peru, Quito - Ekwador
10. W Brazylii jest większy.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-07T23:55:02+01:00
1. Flaga, którego państwa jest podzielone na trzy równe, pionowe pasy, ale występują na niej tylko dwa kolory ?

Nigeria-zielony-biały-zielony
Peru-czerwony-bialy-czerwony

2. Jak inaczej nazywane są Góry Kastylijskie?
Koldyliera Centralna

3. KtóRa rzeka nie pasuje do pozostałych ; Osa, Warta, Bóbr, Kaczawa, Widawa? Uzasadnij odpowiedź.

Nie pasuje Osa,ponieważ jest to dopływ Wisły, a pozostałe są dopływami Odry.

4. Na terenie, którego polskiego województwa znajduje się najwięcej Parów Narodowych?

woj.Małopolskie


5. Która wyspa nie pasuje i dlaczego ; Majorka, La Palma, Ibiza, Korsyka, Lanzarote?

nie pasuje Korsyka, ponieważ jest to wyspa należąca do Francji, a pozostałe to wyspy należące do Hiszpani.

6. Co to jest i do czego służy LIDAR ?

Lidar – urządzenie działające na podobnej zasadzie jak radar. Lidar jest połączeniem lasera z teleskopem.
Lidar służy do wyznaczania przejrzystości powietrza, badania koncentracji zanieczyszczeń w atmosferze i detekcji ich składu, wykrywania obszarów o odmiennej temperaturze, pomiaru ruchów powietrza na dużych odległościach itp.


7. Podaj trzy nazwy najmniejszych województw Polski.
woj. opolskie, świętokrzyskie, lubuskie

8. Wymień 3 najgłębsze jeziora świata.
Bajkał, Tanganika, Morze Kaspijskie

9. Stolice, których państw są położone najwyżej na świecie? Wymień nazwy dwóch takich państw.
Boliwia-stolica La Paz


10. W któRym państwie jest większy przyrost naturalny Chinach czy Brazylii ?
w Brazyli
1 2 1
2010-01-08T00:00:36+01:00
1. Nigeria
2.Kordyliera Centralna
3. osa, ponieważ to dopływ wisły, a reszta to dopływy odry
4. małopolskie
5. Lazonte, bo leży na oceanie Atlantyckim, reszta na morzu śródziemnym
6. Lidar - lotniczy skaning laserowy, jest jedną z najnowocześniejszych technik pozyskiwania danych dla numerycznego modelu terenu.
7.opolskie, świętokrzyskie, śląskie
8.Bajkał
Tanganika
Morze Kaspijskie
9 La Paz, Lima
10. Brazylia