Odpowiedzi

2010-01-08T10:59:37+01:00
Maria Skłodowska Curie odkryła polon i rad
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-08T13:51:45+01:00
Marian Mazur - w latach 1935-1939 zbudował pierwszy na świecie system telefonii automatycznej.
Ignacy Mościcki - opracował metodę umożliwiającą produkcję kwasu azotowego z powietrza (stosowanego do produkcji barwników, środków farmaceutycznych i materiałów wybuchowych).
Kazimierz Noiszewski (1859-1930) - prekursor badań nad sztucznym wzrokiem. Jeszcze przed I wojną światową skonstruował urządzenie, które przewodziło prąd o różnym natężeniu pod wpływem wiązki światła Elektroftalm
Stefan Pieńkowski - wynalazł lampę fluoroscencyjną (świetlówkę).
Kazimierz Pruszyński - skonstruował pierwszą na świecie kamerę filmową. Dzięki jego wynalazkowi powstała pierwsza lotnicza kronika wojenna (1918 rok).
Tadeusz Sendzimir - w latach 1933-1934 zbudował walcownię blach, w której ze stalowej płyty grubości 1 cm produkowano milimetrową blachę.
Jan Szczepanik - opatentował urządzenie do fotoelektrycznego zapisu dźwięku na taśmie filmowej. Dzięki jego wynalazkowi możliwe było powstanie filmu dźwiękowego.
Alojzy Świętosławski - w 1935 roku skonstruował superczuły termometr, zwany ebuliometrem Świętosławskiego, który pozwalał mierzyć temperaturę wrzących cieczy z dokładnością do 0,005 stopnia Celsjusza.
Jak chcesz więcej wejdz na stronkę
http://forum.o2.pl/temat.php?id_p=4731902
pozdrawiam
4 4 4