Odpowiedzi

2010-01-08T12:49:14+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-08T13:21:03+01:00
M= 10 kg
F1 = 10 N
F2=10 N
a1,a2=?
II zasada dynamiki a = F/m
a. siły mają ten sam kierunek , zwroty przeciwne
Fw = F1-F2 = 0N ; Fw = siła wypadkowa
na ciało działają siły równoważące się - jest ono w spoczynku lub porusza się ruchem jednostajnym (I zasada)
b. ten sam kierunek zwroty zgodne
Fw = F1+F2 = 20 N
a = 20 N/10 kg
a = 2 m/s^2
[N/kg] = kg*m/s^2/kg] = [m/s^2]
1 5 1