Proszę o wytłumaczenie tych przysłów (do czego nawiązują, o czym mówią).

Nie lękaj się rozkazów, nie obawiaj się popełnić błędu przy ich wykonywaniu.

Pomyłki są jak góry: im wyżej zaszedłeś, tym więcej ich widzisz dookoła.

Spostrzegamy i wytykamy bliźniemu tylko te błędy, z których sami nie możemy wyciągnąć żadnych korzyści.

Duża ilość słów łatwo wprowadza w błąd; duża ilość jedzenia łatwo psuje żołądek.

Jeżeli nie przyznajesz się do błędu, to popełniasz błąd drugi.

Kto boi się zrobić błąd, ten nigdy nie będzie robić historii.

Błąd jest przywilejem filozofów, tylko głupcy nie mylą się nigdy.

Błędem jest sądzić, że różnica między mądrością i głupotą ma cokolwiek wspólnego z różnicą między wiekiem dojrzałym i młodością.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-08T13:08:21+01:00
Ja te przysłowia rozumiem tak:
-Nie lękaj się rozkazów, nie obawiaj się popełnić błędu przy ich wykonywaniu.-nie warto bać się czegoś jeśli wiemy, że mamy w tym racje

-Pomyłki są jak góry: im wyżej zaszedłeś, tym więcej ich widzisz dookoła.- każdy człowiek ma prawo się pomylić, bo nikt nie jest doskonały

-Spostrzegamy i wytykamy bliźniemu tylko te błędy, z których sami nie możemy wyciągnąć żadnych korzyści.- jeżeli zrobi ktoś jakiś błąd to wtedy mu to wytykamy, a jak zrobi coś dobrze to wtedy nic nie robimy

-Duża ilość słów łatwo wprowadza w błąd; duża ilość jedzenia łatwo psuje żołądek.- jezeli dużo robimy złego to na tym tracimy

-Jeżeli nie przyznajesz się do błędu, to popełniasz błąd drugi.- Jesli jesteś pewien, że popełniłeś błąd to trzeba się do tego przyznać, a nie udawać, że nic się nie stało

-Kto boi się zrobić błąd, ten nigdy nie będzie robić historii. -Zawsze trzeba miec własne zdanie i je powiedzieć

-Błąd jest przywilejem filozofów, tylko głupcy nie mylą się nigdy.- błedów nie popelnia ten kto nie myśli

-Błędem jest sądzić, że różnica między mądrością i głupotą ma cokolwiek wspólnego z różnicą między wiekiem dojrzałym i młodością. - błędem jest to, że między madrością i glupotą nie ma zadnej rożnicy jak pomiędzy osobą młodą a starą


Mam nadzieje, że wystarczająca pomogłam :))
2 4 2
2010-01-08T13:08:45+01:00
1. Nie lękaj się...
Odp. Bądź wytrwały i waleczny przy wykonywaniu. Nie bój się, nie będzie takie trudne jak się wydaje.
2. Pomyłki są...
Odp. Im więcej razy się mylisz tym częściej będziesz się mylił.
3. Spostrzegamy i wytykamy...
Odp. Wytykamy innym te błędy, które sami popełniamy.
4. Duża ilość słów...
Odp. Nie można mówić zbyt wiele tylko pozwalać innym też się wypowiedzieć.
5. Jeżeli nie przyznajesz...
Odp. Trzeba przyznawać się do popełnionych błędów.
6. Kto boi się...
Odp. Jeśli ktoś nie jest śmiały i bardziej stanowszy tego nikt nie będzie zauważać, będzie jak szara myszka.
7. Błąd jest...
Odp. Każdy ma prawo do błędu.
8. Błędem jest sądzić...
Odp. Dziecko nie zawsze jest głupie, dorosły nie zawsze jest mądry itp.