Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-22T17:15:50+02:00
Normalny bilet do kina jest o 5zł droższy od biletu ulgowego, Pani Kotłowska poszła do kina z dwojgiem dzieci i zapłaciła za bilety 41zł. Ile kosztował bilet ulgowy a ile normalny?
x-bilet ulgowy
3x+5=41zł
3x=36zł
x=12zł
Odp:Bilet normalny kosztował 17zł, a ulgowy 12zł.
3 3 3
2009-09-22T17:21:35+02:00
X- cena ulgowego
x + 5 cena normalnego

2x + x+ 5 = 41
3x+5=41
3x=41-5
3x=46 / :3
X= 12 ZŁ -------> cena biletu ulgowego

x+5 = 12 + 5 = 17 zł. --------> cena biletu normalnego

spr 2x + x+5 = 2 x 12 +17 = 41

3 3 3