Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-08T13:57:02+01:00
Podstawiasz pod x, 3 natomiast pod y, -2

3a-2b=4
3b-a(-2)=7

3a-2b=4 /*3
3b+2a=7 /*2

9a-6b=12
4a+6b=14

dodajesz stronami

13a=26
a=2
b=1

1 5 1
2010-01-08T13:59:42+01:00
3a-2b=4
3b+2a=7
Z pierwszego wyprowadzasz a= 4+2b/3
i to a podstawiasz do drugiego rownania
2*(4+2b/3) +3b=7
8+4b/3 +3b=7 obustronnie razy 3
8 + 4b +9b=21 b= 1
a= 4+2*1/3= 2
a=2
b=1