Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-08T14:06:40+01:00
Tworzył różnego rodzaju organizacje np.: Święta Inkwizycja. Ustanowił indeks ksiąg zakazanych, w których znalazły się dzieł niezgadzające się z naukami Kościoła. Powstał też zakon Jezuitów.
2010-01-08T14:12:50+01:00
Kościół zrozumiał, że postępy reformacji zagrażają istnieniu Kościoła katolickiego, i że jego obrona jest niemożliwa bez wewnętrznych, spajających Kościół reform. Dyskutowano potrzebę walki z nadużyciami, zmian mentalności duchownych, pogłębienia ich religijności i dyscypliny. Sądzono, że tylko Kościół odnowiony może skutecznie stanąć do walki z reformacją i jerj przywódcami.